EN Mobil Menü
 

Sıkça Sorulan Sorular

Hesaplar

Hesaplar

Vadesiz Hesaplardan herhangi bir kesinti oluyor mu?

Vadesiz hesaplardan her ay hesap işletim ücreti tahsil edilmektedir.

Hesap İşletim Ücreti nedir?

Bankamız siz değerli müşterilerine verdiği bankacılık hizmetlerine ilişkin, mevduat hesaplarından her ay tahsil ettiği masrafdır.
Masraf Komisyon bilgileri için tıklayınız.

Hesap İşletim Ücreti sözleşmede yazıyor mu?

Bankamızla müşterilerimiz arasında imzalanmış olan Bankacılık İşlemleri Sözleşmesi’nde uygulamamıza dair bilgilendirme yer almaktadır.

Hesap İşletim Ücreti tahsil edilmesi yasal mıdır?

Bankacılık Kanununun 144. maddesine dayanılarak hazırlanan Mevduat ve Kredi Faiz Oranları ve Katılma Hesapları Kar ve Zarara Katılma Oranları ile Özel Cari Hesaplar Dahil Bu İşlemlerde Sağlanacak Diğer Menfaatler Hakkında Tebliğin 16.10.2006 tarih, 2006/11188 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile 22.11.2006 tarih, 26354 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak aynı tarihte yürürlüğe girmesiyle birlikte, anılan Tebliğin 4. maddesinde "faiz dışında sağlanacak diğer menfaatlerin ve tahsil olunacak masrafların nitelikleri ve sınırları serbestçe belirlenir" denilmekte ve anılan Tebliğ çerçevesinde T.C.Merkez Bankası'na belirlenen masraf ve komisyon tür, oran ve tutarları bildirilmektedir.

Kredili Mevduat Hesabı nedir?

Bankamızın belirlediği bir limit dahilinde vadesiz mevduat hesabınıza tanımlanan ve hesabınızda yeterli bakiye olmadığında bile hesaptan para çekebilmenizi, alışveriş yapmanızı sağlayan bir kredi ürünüdür. Ayrıca KMH’nızı otomatik ödemelerde (elektrik, su, doğalgaz, cep telefonu ve benzeri faturalar, okul taksit ödemeleri gibi düzenli ödemelerinizin aksamamasını ve diğer olası kısa süreli nakit ihtiyaçlarınızı karşılamak üzere) kullanabilirsiniz.

Kredi Kartı

Kredi Kartı

Kredi kartlarınız ücretli midir?

Masraf komisyon bilgileri için tıklayınız.

Burgan Bank kredi kartımdan yıllık kart aidatı tahsil edilmiş. Bu aidat yasal mı?

Kredi kartı yıllık ücreti, Mevzuat ve Bankamızın sizinle imzalamış olduğu “Kredi Kartı Üyelik Sözleşmeleri” kapsamında alınmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili detaylı bilgi için Türkiye Bankalar Birliği’nin resmi web sitesinde de yer alan 5 Şubat 2007 tarihli kamuoyu duyurusunu inceleyebilirsiniz.

Kredi kartı başvuru sonucum hakkında nasıl bilgi alabilirim?

Başvuru sonucunuzu Şubelerimizden veya 0850 222 8 222 no’lu Çağrı Merkezimizden öğrenebilirsiniz.

Kredi kartım bana nasıl ulaştırılacak?

Kredi kartınız Bankamıza bildirdiğiniz tebligat adresinize kurye aracılığı ile gönderilerek imza karşılığı teslim edilecektir. Teslimat istediğiniz adreste değişiklik yapmak ya da kartınızın takibini gerçekleştirmek için 0850 222 8 222 nolu Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.

Kredi kartımın limitini yükseltmek için ne yapmalıyım?

Limit artırım talebinizi Şubenize iletebilirsiniz.

Kredi kartımın limitini düşürmek için ne yapmalıyım?

Kredi kartı limitinizi düşürme talebinizi Şubenize iletebilirsiniz.

Ek kartlarla asıl kartın limiti ortak mıdır?

Ek kart limiti, asıl kart sahibinin talebine göre belirlenmekte ve asıl kart limitinin belirli bir oranı veya kısmını kullanmakta olup, ek kartların limiti asıl kart sahibi tarafından sınırlandırılabilmektedir.

Kredi kartımı kaybettim / çalındı. Ne Yapmalıyım?

Kredi kartınızın kaybolduğunu yada çalındığını fark etmeniz halinde vakit kaybetmeden 0850 222 8 222 no’lu Çağrı Merkezimizi aramanızı rica ederiz.

Ek kart talebim var, ne yapmalıyım?

0850 222 8 222 no’lu Çağrı Merkezimizden veya Şubelerimizden kredi kartınıza ait bir ek kart talep edebilirsiniz.

Kaç tane ek kart çıkartabilirim?

Herhangi bir adet sınırı bulunmamaktadır.

Kredi kartı ekstre bilgilerimi nereden öğrenebilirim?

Internet Bankacılığı’ndan veya 0850 222 8 222 no’lu Çağrı Merkezimizden kredi kartı ekstre bilgilerinize ulaşabilirsiniz.

Alışveriş/gecikme/nakit avans faizi ne demektir, nasıl hesaplanır?

Alışveriş faizi, TCMB tarafından belirlenen ve kalan dönem borcunuza uygulanacak azami aylık net faiz oranıdır.

Gecikme faizi, TCMB tarafından belirlenen ve asgari ödeme tutarının altında ödeme yapılması halinde, asgari ödeme tutarının ödenmeyen kısmına son ödeme tarihinden itibaren işletilen aylık net faiz oranıdır.

Hesap özetinizin toplam borcu son ödeme tarihine kadar ödenirse herhangi bir faiz işlemez.

Hesap özetinizin son ödeme tarihine kadar hiç ödeme yapmamanız veya eksik ödeme yapmanız halinde, hesap kesim tarihinden son ödeme tarihine kadar ödenmeyen toplam bakiyeye alışveriş faizi, son ödeme tarihinden itibaren asgari tutarın ödenmeyen kısmına gecikme faizi ve kalan bakiyeye alışveriş faizi uygulanır.

Ayrıca nakit çekim işlemlerinde, işlem tarihinden itibaren ödeme tarihine kadar alışveriş faizi uygulanır.

Asgari ödeme tutarı nedir? Nasıl hesaplanır?

8 Ekim 2013 tarihli Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkındaki Yönetmelikte yapılan değişiklik uyarınca bireysel kredi kartlarında uygulanan asgari ödeme oranları aşağıdaki şekildedir;

LimitAsgari Ödeme Oranı
0 – 14.999 TL%30
15.000 – 19.999 TL%35
20.000 TL ve üzeri%40

Yeni tahsis edilen kredi kartlarında, kullanım başlangıç tarihinden itibaren bir yıllık sürenin dolmasına kadar asgari ödeme oranı 40% olarak uygulanacaktır.

8 Ekim 2013 tarihli Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkındaki Yönetmelikte yapılan değişiklik uyarınca “Bir takvim yılı içinde asgari ödeme tutarı son ödeme tarihine kadar; toplam üç kez ödenmeyen kredi kartları nakit kullanımına, üst üste üç kez ödenmeyen kredi kartları nakit kullanımı ile mal ve hizmet alımına kapatılır. Söz konusu kredi kartlarının limitleri dönem borcunun tamamının ödenmesine kadar arttırılamaz ve bu tür kartlar nakit kullanımına veya kullanıma kapalı tutulur”.

Kredi kartımdan bana ait olmayan harcama var. Ne yapmalıyım?

İtiraz ettiğiniz işlem(ler)i belirten imzalı şikayet yazınızı şubenize teslim edebilirsiniz veya 0212-357 08 08 / 0212-371 42 42 numaralı fakslara gönderebilirsiniz.

Kredi kartımı kapatmama rağmen neden ekstre geliyor?

Kredi kartı hesabınızda borç bakiyesi bulunması halinde ya da herhangi bir alacak kaydı oluştuğunda ekstre oluşturularak tebligat adresinize gönderilecektir.

Kredi kart borcumu nasıl ödeyebilirim?

Burgan Bank kredi kartı ödemelerinizi Şubelerimizden, Internet Bankacılığı’ndan, 0850 222 8 222 no’lu Çağrı Merkezimiz’den, Online bağlantılı PTT şubelerinden, Halkbank ATM ve Halkbank gişelerinden, diğer bankalardan EFT yaparak veya otomatik talimatı vererek ödeyebilirsiniz.

Kredi kartı otomatik ödeme talimatımı nasıl verebilir / değiştirebilirim?

Otomatik ödeme talimatınızı 0850 222 8 222 no’lu Çağrı Merkezimizden ya da Şubelerimizden vereceğiniz bir talimatla değiştirebilirsiniz.

Kredi kartı otomatik ödeme talimatım var. Hesabımdan ne zaman tahsil edilir?

Kredi kartınıza ait otomatik ödeme talimatınız, tercih ettiğiniz ödeme seçeneğine göre borcunuzun asgari tutarı ya da tamamı şeklinde son ödem tarihinde tahsil edilir.

Ekstremin hesap kesim tarihini nasıl değiştirebilirim?

Hesap kesim tarihinizi 0850 222 8 222 Çağrı Merkezimizden ya da Şubelerimiz aracılığıyla değiştirebilirsiniz.

Kredi kartı ile yapılan işlemlerde herhangi bir sektör/taksit kısıtlaması bulunmakta mıdır?

27.09.2016 tarihinde 29840 nolu Resmi Gazete’de yayımlanan “BANKA KARTLARI VE KREDİ KARTLARI HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN YÖNETMELİK” gereği;

Mal veya hizmet alımı sonrası belli bir ücret karşılığı borcun taksitlendirilmesi veya ödemenin ertelendiği dönemler de dâhil olmak üzere, kredi kartları ile gerçekleştirilecek mal ve hizmet alımları ile nakit çekimlerinde taksitlendirme süresi on iki ayı geçemez. Bu süre; kuyumla ilgili harcamalarda dört ay, elektronik eşya ve bilgisayar alımlarında altı ay, havayolları, seyahat acenteleri, taşımacılık, konaklama, sağlık ve sosyal hizmetler ile ilgili harcamalarda, sağlık ürünü alımlarında, kulüp ve derneklere yapılan ödemelerde ve vergi ödemelerinde dokuz ay olarak uygulanır. Kredi kartlarıyla gerçekleştirilecek telekomünikasyon, doğrudan pazarlama ile ilgili harcamalar, yurt dışında yapılan harcamalar ve yemek, gıda, alkollü içecek, akaryakıt, kozmetik, ofis malzemesi ile hediye kart, hediye çeki ve benzeri şekillerde herhangi somut bir mal veya hizmeti içermeyen ürünlerin alımlarında taksit uygulanamaz.

Kurumsal kredi kartları ile, mal veya hizmet alımı sonrası belli bir ücret karşılığı borcun taksitlendirilmesi veya ödemenin ertelendiği dönemler de dâhil olmak üzere gerçekleştirilecek mal ve hizmet alımları ile nakit çekimlerinde taksitlendirme süresi on iki ayı geçemez.

Telefon Bankacılığı

Telefon Bankacılığı

Telefon Bankacılığı hizmetinizden faydalanmak istiyorum. Ne Yapmalıyım?

Bireysel müşterilerimiz; banka ve kredi kartı şifresi ile Telefon Bankacılığı’ndan işlemlerini gerçekleştirebilir. (0850 222 8 222)
Kurumsal müşterilerimiz; hesap açılışınız esnasında Telefon Bankacılığı hizmetinden yararlanmak istediğinizi belirtmeniz halinde Şubeniz, telefon bankaıclığı şifresi için gerekli işlemleri başlatacaktır. (0850 222 8 223)

Telefon Bankacılığı hizmetinizden ücret alıyor musunuz?

Siz değerli müşterilerimize sunduğumuz kaliteli hizmete devam edebilmek ve yoğun işlem trafiğinin yarattığı masrafları karşılayabilmek amacıyla, Telefon Bankacılığı’ndan sunulan EFT ve havale işlemlerinden ücret alınmaktadır. İlgili ücret bilgilerine ulaşmak için tıklayınız.

Burgan Bank Telefon Bankacılığı’nı yurtdışından nasıl arayabilirim?

Yurtdışından 0850 222 8 222 Burgan Bank Telefon Bankacılığı’na +90 0850 222 8 222 olarak ulaşabilirsiniz.

Telefon Bankacılığı’ndan vadeli / vadesiz hesap açabilir miyim?

Sadece hesabınızın bulunduğu bir şubede mevcut hesabınıza bağlı hesaplar açabilirsiniz. Farklı bir şubeden hesap açılışı istemeniz halinde gerekli evrakların imzalanması için o Şubemize başvurmanız gerekmektedir.

Telefon Bankacılığı’nda günlük işlem limitleri nedir?

Telefon Bankacılığı İşlem Limit ve Saatleri için tıklayınız.

Telefon Bankacılığı’ndan hangi gün ve saatlerde hizmet alabilirim?

0850 222 8 222 Burgan Bank Telefon Bankacılığı’na 7 gün 24 saat ulaşabilirsiniz.

Telefon Bankacılığı’ndan Burgan Bank’taki hesaplarım arasında günün her saati transfer yapabilir miyim?

Evet, her gün ve her saat hesaplarınız arasında transfer (Havale işlemi) yapabilirsiniz.

Telefon Bankacılığı’ndan Günün her saati EFT yapabilir miyim?

EFT işlemlerini haftaiçi 16:30’a kadar gerçekleştirebilirsiniz. Hafta sonlarında veya tatil günlerinde TC.Merkez Bankası kapalı olduğundan EFT işlemi yapılamamaktadır.

Telefon Bankacılığı’ndan otomatik ödeme talimatı verilebilir mi?

Elektrik, su, doğalgaz gibi fatura ödemeleriniz için Telefon Bankacılığı’ndanotomatik ödeme talimatı verebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı

İnternet Bankacılığı

İnternet Bankacılığı şifresini nasıl alabilirim?

Bireysel müşterilerimiz; şubelerimizden, Kredi kartı veya Banka Kartı ile www.burgan.com.tr adresin'den, Kurumsal müşterilerimiz ise; şubelerimizden internet bankacılığı şifrelerini alabilirler.

İnternet Bankacılığı’ndan hangi işlemleri gerçekleştirebilirim?

İnternet Bankacılığından yapılan işlem listesi için tıklayınız.

İnternet Bankacılığı’ndan kişisel bilgilerimi değiştirebilir miyim?

Burgan Bank’ta kayıtlı iletişim bilgilerinizi (adres, e-posta, ev/iş telefonu) İnternet Bankacılığı’ndan değiştirebilirsiniz. Cep telefonu bilgisi ve özlük bilgileriniz İnternet Bankacılığı'ndan değiştirilememektedir, bu bilgilere ait güncelleme taleplerinizi şubeniz aracılığı ile gerçekleştirebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’ndan hesap açabilir miyim?

İnternet Bankacılığı’nda açılmış bir hesabınız mevcut ise; açık olan hesabınıza bağlı şubenizden vadesiz veya vadeli mevduat hesapları açılabilmektedir.

İnternet Bankacılığı için herhangi bir üyelik ücreti var mıdır?

İnternet Bankacılığı’ndan yapılan EFT ve Havale işlemlerinden ücret alınmaktadır. İlgili ücret bilgilerine ulaşmak için tıklayınız.

İnternet Bankacılığı’ndan hangi saatler arasında faydalanabilirim?

İnternet Bankacılığı hizmetlerimizden 365 gün, 24 saat faydalanabilirsiniz.

Burgan Bank’taki hesaplarım arasında günün her saati transfer yapabilir miyim?

Evet, her gün ve her saat hesaplarınız arasında transfer (Havale işlemi) yapabilirsiniz.

Günün her saati EFT yapabilir miyim?

EFT işlemlerini haftaiçi 16:30’a kadar gerçekleştirebilirsiniz. Hafta sonlarında veya tatil günlerinde TC.Merkez Bankası kapalı olduğundan EFT işlemi yapılamamaktadır.

İnternet Şubesi’nden otomatik ödeme talimatı verilebilir mi?

Elektrik, su, doğalgaz gibi fatura ödemeleriniz için İnternet Bankacılığı’ndan otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı Günlük İşlem Limitimi nasıl arttırabilirim?

İnternet Bankacılığı Günlük İşlem Limitleri için Tıklayınız. İşlem limitlerinizi arttırmak için şubeniz ile irtibata geçebilirsiniz.

Mobil Şube

Mobil Şube

Burgan Mobil şifremi nasıl alabillirim?

Bireysel müşterilerimiz; şubelerimizden ya daTCKN veya Kart bilgileri ile Burgan Mobil üzerinden parola oluşturabilirler, kurumsal müşterilerimiz Burgan Mobil hizmetinden yararlanamamaktadır.

Burgan Mobil’de hangi işlemleri yapabilirim?

Burgan Mobil’de yapılan işlem listesi için tıklayınız.

Burgan Mobil’ den kişisel bilgilerimi güncelleyebilir miyim?

Burgan Mobil’ de kişisel bilgileriniz güncellenememektedir. Ancak Burgan Bank’ta kayıtlı iletişim bilgilerinizi (adres, e-posta, ev/iş telefonu) İnternet Bankacılığı’ndan değiştirebilirsiniz. Yalnızca, cep telefonu bilgisi ve özlük bilgileriniz İnternet Bankacılığı'ndan değiştirilememektedir; bu bilgilere ait güncelleme taleplerinizi şubeniz aracılığı ile gerçekleştirebilirsiniz.

Burgan Mobil’ den Burgan Bank müşterisi olabilir miyim?

Burgan Mobil uygulamamızdan Müşteri Olma hizmetimiz henüz verilememektedir. En kısa sürede bu hizmeti vermek için geliştirmelerimize devam ediyoruz.

Burgan Mobil’ den hangi saatler arasında faydalanabilirim?

Burgan Mobil hizmetlerimizden 7 gün 24 saat faydalanabilirsiniz.

Burgan Bank’taki hesaplarım arasında ve banka içi transferi günün her saati yapabilir miyim?

Evet, her gün ve her saat hesaplarınız arası ve banka içi transfer (Havale işlemi) yapabilirsiniz.

Günün her saati EFT yapabilir miyim?

EFT işlemlerini hafta içi 16:30’a kadar gerçekleştirebilirsiniz. Hafta sonlarında veya tatil günlerinde TC.Merkez Bankası kapalı olduğundan EFT işlemi yapılamamaktadır. 16:30’ dan sonra girdiğiniz işlemler İleri Tarihli İşlem olarak kaydedilir.

Burgan Mobil Günlük İşlem Limitimi nasıl arttırabilirim?

Burgan Mobil Günlük İşlem Limitleri için tıklayınız. İşlem limitlerinizi arttırmak için Müşteri İletişim Merkezimiz ile irtibata geçebilirsiniz.

Burgan Mobil uygulaması için her hangi bir ücret ödemeli miyim?

Burgan Mobil’i istediğiniz zaman IOS için App Store, Android için Google Play Store’dan ücretsiz indirebilirsiniz.

Burgan Mobil’den yapacağım işlemler için ücret alınıyor mu?

Burgan Bank Dijital Bankacılık müşterilerimiz EFT ve Havale yaptıklarında herhangi bir ücret ödemezler.

Şube müşterilerimiz için ise Burgan Mobil’den yapılan EFT ve Havale işlemlerinde İnternet Bankacılığı ücretlerimiz geçerlidir. Ücret alınmaktadır. İlgili ücret bilgilerine ulaşmak için tıklayınız.